cawolina

Motivation

Kategori: Allmänt

Jag vet inte om jag berättat om detta tidigare, men jag är skyldig mina föräldrar 5000 kr.
För varje kilo jag går ner har de lovat att dra av 100 kr från skulden, men har bara 1 år på mig sedan får jag betala tillbaka om jag inte gått ner i vikt.
Man tycker ju att detta borde motivera mig? Det gör det!
Men det var i april vi sa detta och jag har fortfarande inte gått ner nåt, det blir alltid +-0 för jag är duktig på vardagar och på helgen blir det godis och annat som gör att jag går upp igen.

Nu har jag satt upp en lista på ytterdörreb hemma där jag stryker en 100ing på skulden varje gång jag gått ner lite och har tagit kort på den listan och har den som bakgrund i mobilen.
Har dessutom den bilden ja la upp häromdagen på när jag var smal som bakgrund i min ipad.
Det hjälper faktiskt!

Så det viktiga är att se vad det är som motiverar en själv och sedan påminna sig själv om det dagligen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: